İçeriğe geç

Eve De Geri Iade Var Mı

Hangi ürünler iade edilemez?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Satıcı iade almak zorunda mı?

Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir iade almak zorunda değildir.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

Tüketicinin iade hakkı var mı?

Mesafeli alışverişlerde cayma hakkı ne zaman ve nasıl kullanılmalıdır? Telefonla cayma hakkı kullanılabilir mi? Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…

Ürün iadesi almamak suç mu?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Eve mağazadan alınan ürün iade edilir mi?

Eve Mağazacılık internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın aldığınız ürünleri, burada sıralanan kurallara uyarak, teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkı kapsamında iade edebilirsiniz.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya tüketici bilgi sistemi (TÜBİS) üzerinden e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.

Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?

Satıcı iade edilen ürünü aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa, sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış kabul edilir ve tutar bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde iade edilir. Satıcı özel bir kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.

Memnun kalınmayan beyaz eşya iade edilir mi?

Tüketici hukuku kapsamında “cayma hakkı”, “tüketiciye memnun kalmadığı bir mal veya hizmeti geri verme hakkı” olarak tanımlanmakla birlikte, TKHK’da tüketicinin “taksitsiz” satıştan cayma hakkına ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır.

Kutusu zarar görmüş ürün iade edilir mi?

Orijinal kutusu/ambalajı hasar görmüş veya kargo etiketi/bantı yapıştırılmış ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir.

Koşulsuz iade ne demek?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Müşteri aldığı ürünü iade edebilir mi?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Çayma hakkımı nasıl kullanırım?

Tüketici, cayma hakkını satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla, yani SMS, e-posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya aracılığıyla kullanılabilir.

İade yok değişim var yasal mı?

“Değişim mümkün, iade yok” gibi ifadeler hukuka aykırıdır.

2 el üründe iade olur mu?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

İç çamaşır iadesi oluyor mu?

İç giyim ürünleri, tek kullanımlık şifre ile tüketiciye sunulan hizmetler, vücut bakım ürünleri vb. kozmetik kremler vb. ürünlerin iadesi, kullanılmamış olması koşuluyla mümkündür. Kullanılmış iç giyim ürünleri veya açılmış ve kullanılmış parfümler cayma hakkı kapsamında değişim kapsamına girmemektedir.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Başvuru, uyuşmazlığın konusunu içeren başvurunun, destekleyici belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine sunulmasıyla yapılır. Tüketici hakem heyetlerine başvurular, Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinde yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.

Tavsiyeli Bağlantılar: Kumaşın Kaliteli Olduğunu Nasıl Anlarız

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir